Afgelastingen

Hieronder wordt de procedure van de communicatie bij afgelastingen toegelicht.

Afgelasting op trainingsdagen

Op iedere trainingsdag worden afgelastingen gemeld via de afgelast App. (ben je nog niet toegevoegd aan deze App, stuur dan even een verzoek naar 06 55 688 931)

In overleg kan voor de prestatiegerichte teams (Heren 1, Heren 2 en Dames 1) een uitzondering worden gemaakt. Dit kan betekenen dat zij op delen van het veld mogen trainen of lopen.

Wanneer een specifiek veld niet bespeeld mag worden door alle teams, wordt dit aan de leiders gecommuniceerd.

Afgelasting op wedstrijddagen

Bij wedstrijden zijn er 3 manieren waarop een afgelasting tot stand kan komen:

1. Algehele afgelasting door de KNVB, via teletekstpagina 603

RKVV Schijf valt onder ‘District Zuid 1” Categorie A: Heren 1 en Dames 1. Categorie B: Overige seniorenteams en alle jeugdteams.

2. Afgelasting door een tegenstander

De tegenstander meldt de afgelasting bij de(jeugd) wedstrijdsecretaris. Die communiceert hierover met de leider. De leider stelt het team in kennis van de afgelasting.

3. Afgelasting door RKVV Schijf

De (jeugd)wedstrijdsecretaris belt de tegenstander en stelt deze vereniging in kennis van de afgelasting. De leider stelt het team in kennis van de afgelasting. Bij thuiswedstrijden tot en met 10:00u wordt de dag ervoor bekeken of het veld bespeelbaar is. Tussen 16:00u en 20:00 uur wordt dit verder gecommuniceerd. Voor wedstrijden die later gespeeld worden vindt om 8:00u en/of om 10:30u een keuring plaats.

Afgelastingen kunnen ook te zien zijn op www.voetbal.nl of in de widget van voetbal.nl die op elke teampagina te zien is, bij de kenmerken van deze wedstrijd! Zijn de weersomstandigheden of de toestand van het veld plotseling verslechterd?

• Twijfel je of een wedstrijd/training door moet gaan?
  • Neem dan contact op met Paul Suijkerbuijk (06 55 68 89 31).

Uitgangspunt is dat we als club willen proberen om iedereen zoveel mogelijk op goed bespeelbare velden te laten spelen. Dit kan betekenen dat soms een training/wedstrijd afgelast wordt om ervoor te zorgen dat op een later moment wél gespeeld kan worden op een goed bespeelbaar veld. Hierin wordt om begrip en medewerking van de leden gevraagd.